Manja slova Veća slova RSS
>

Projekat „Pripremanje budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu: Obrazovanje za Demokratiju i ljudska prava” započeo sa radom

Projekat „Pripremanje budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu: Obrazovanje za Demokratiju i ljudska prava” započeo sa radom
Datum objave: 21.11.2019 10:00 | Autor: Zavod za skolstvo

Ispis Štampaj stranicu


Regionalni skup posvećen umrežavanju i obuci univerzitetskih profesora/predstavnika univerziteta počeo je sa radom 20.11.2019. i trajaće do 24.11.2019.

Na skupu je 30 univerzitetskih profesora iz šest zemalja Balkana: Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo*, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Srbija.

Cilj Projekta je da doprinese kvalitetu obrazovanja nastavnika u zemjama regiona kroz omogućavanje razmjene i saradnje među univerzitetima i obrazovnim institucijama, sa naglaskom na nastavu orijentisanu na praktičnu promociju građanstva, demokratije i ljudskih prava.

Projekat je finansiran od strane Ministarstva vanjskih poslova Norveške. Za njegovu realizaciju je zadužen Evropski Wergeland centar sa svojim partnerima: Univerzitet za obrazovanje nastavnika u Cirihu, Zavod za unapređenje obrazovanja(Srbija), Biro za razvoj obrazovanja (Sjeverna Makedonija), Agencija za obezbjeđenje kvaliteta dounivrzitetskog obrazovanja (Albania), Obrazovni Centar Kosova, Zavod za školstvo Crne Gore, Fondacija za obrazovanje u akciji (Bosna i Hercegovini). U Projekat je uključeno 12 univerziteta iz regiona.

Skup je zvanično otvorio gospodin Marash Dukaj, pomoćnik ministra prosvjete Crne Gore. On je naglasio značaj projekta za unapređenje kvaliteta obrazovanja u svim zemljama regiona, međusobnu saradnju i razmjenu iskustava, kao i potrebu stalnog rada na razvoju kompetencija nastavnika i njihovo profesionalno usavršavanje.

U nastavnku svečanog otvaranja relizovana je panel diskusija u kojoj su učestvovali:

Gospodin Rešad Sijarić, direktor Zavoda za školstvo, koji je govorio o podršci nastavnicima početnicima u obrazovnom sistemu Crne Gore, kao i o položaju obrazovanja za demokratsko građanstvo i ljudska prava u našem obrazovnom sistemu, oblicima implementacije i podršci koju obrazovne institucije pružaju ovom programu.

Dr Spomenka Delbašić, prodekanica za međunarodnu saradnju na Filološkom fakultetu, koja je govorila u trenutnoj situaciji na univerzitetu kada je u pitanju obrazovanje za demokratiju i ljudska prava, kao i o očekivanjima od ovog Projekta i mogućnosti implementacije modula o demokratiji i ljudskim pravima koji će biti razvijen kroz ovaj projekat.

Gospođa Ana Perona Fjeldstad, izvršna direkorica Wergeland centra je govorila u obrazovanju za demokratiju i ljudska prava u Norveškoj, iako zemlja visoke demokratije, ima potrebu za ovom vrstom obrazovanja čiji ciljevi su jasno istaknuti i realizuju se kroskurikularno. Takođe je govorila o novom Projektu i zašto je sada u fokusu univerzitetsko obrazovanje.

Moderator panel diskusije bila je Vidosava Kašćelan, samostalna savjetnica u Zavodu za školstvo.

U nastavku programa otvaranja nastupila je muzička grupa “Primorkinje” iz Škole za osnovno muzičko obrazovanje iz Budve.

Profesor Univerziteta u Cirihu, ekspert Savjeta Evrope i internacionalni ekspert za oblast ODG/LJP, Rolf Gollob, održao je uvodno predavanje.

Treneri na skupu su profesor Rolf Gollob, Univerzitet u Cirihu, profesor Bojka Đukanović, Univerzitet Crne Gore, Astrit Dautaj, načelnik Odjeljenja za kurikulum Agencije za obezbjeđenje kvaliteta obrazovanja u Albaniji i Petrit Tahiri, projekt menadžer u Obrazovnom centru Kosovo.

Program skupa je pažljivo osmišljen, fokusiran na praktičnu primjenu principa obrazovanja za demokratiju i ljudska prava u nastavi i svakodnevnom životu. Takođe, posebno se govori o Referentnom okviru kompetencija za demokratsku kulturu koji je kreirao Savjet Evrope, indikatorima za kompetencije i primjenu u praksi. Do kraja seminara učesnici će kreirati nact modula za demokratiju i ljudska prava koji će dalje biti adaptiran i testiran u nastavi. Na kraju Projekta koji se planira za kraj 2021. godine očekivanja su da će Modul obuke biti testiran u školama i primjenljiv u univerzitetskom obrazovanju.